Lečenje kanala korena – endodoncija

Endodontskim tretmanom može se spasiti slomljen, povređen, karijesom destruiran zub kada je oštećenje zahvatilo pulpu zuba (zubni živac).

Kada se meko tkivo u unutrašnjosti zuba (pulpa) upali, inficira ili ošteti, neophodno ga je odstraniti, kanale očistiti, isprati, po potrebi tretirati određenim medikamentima i na kraju napuniti materijalom za trajno punjenje.

Nakon adekvatne opturacije (punjenja) i restauracije kruničnog dela plombom ili krunicom, u zavisnosti od indikacije, zub funkcioniše kao i svaki drugi i potencijalno može da traje do kraja života.

Koji su simptomi oboljenja pulpe?

Najčešći simptomi koji ukazuju na promene u pulpi zuba su:

-bol
-otok
-promena boje zuba
-osetljivost na hladno i toplo
-pojava gnoja u okolini zuba

Za postavljanje dijagnoze oboljenja pulpe uvek je neophodno napraviti i digitalni rendgen snimak zuba.

Koji je postupak lečenja obolele pulpe?

Postoji nekoliko protokola lečenja u zavisnosti od same dijagnoze oboljenja pulpe. Za lečenje je najčešće potrebno 2-3 posete.

Ukoliko je zub vitalan (osetljiv na bol) pacijentu se daje lokalna anestezija. Otvara se komora pulpe i specijalnim endodontskim instrumentima (iglicama) uklanja se sadržaj iz svih kanala uz obilno ispiranje i kanali se proširuju.

Ukoliko je kanal inficiran neophodno je u kanale staviti medikament koji će u kanalu ostati određeno vreme a zub privremeno zatvoriti .

Kada su kanali čisti, suvi i bez bakterija oni su spremni za definitivno punjenje. Pune se gutaperka poenima u kombinaciji sa pastama za definitivno punjenje.

Nakon punjenja potrebno je napraviti kontrolni snimak. Zub se zatvara plombom ili se izrađuje krunica nakon nekoliko dana.

Kontaktirajte nas

LJUBAZNO OSOBLJE NESTRPLJIVO ČEKA DA NAS KONTAKTIRATE KAKO BI VAM PRUŽILI NAJBOLJU USLUGU